Alessandra R. Torreová - Dívka z 6E

Nakladatelství: Noxi
Počet stran: 288
Překlad: Jana Hejná

Po delší době jsem i ve svém jiném stavu zatoužila po troše toho zabíjení. Ne, nejsem žádná zvrhlice, jen jsem si potřebovala obměnit svůj čtecí repertoár a po delší době sáhnout po žánru, bez kterého bych jako netěhotná nedala ani ránu.

Pod ruku mi přišla kniha, kterou mám ve své knihovně již od prosince. Jmenuje se Dívka z 6E a musím se přiznat, že její červená obálka na mě přímo volala. Tak jsem si pročetla anotaci a měla jsem jasno. Pak už jsem musela jen počkat, až přečtu starší dcerce pohádku před spaním, ona začne spokojeně oddychovat a já se v rámci svých možností rozeběhnu ke svému čtecímu křeslu.

Deanna Maddenová a Jessica Reillyová. Dvě jména, mohlo by se zdát, že dvě dívky, kdy každá z nich žije svým vlastním životem. Chyba. Zde se totiž jedná o jednu a tu samou dívku. Přijde vám snad zvláštní užívat dvě jména? Kdyby jste pracovali, stejně jako Deanna, na internetovém livechatu a poskytovali virtuální sex těm, kteří po vás dychtivě touží, také byste se raději schovávali za pseudonym Jessicy.

Jessica je slečna, která se ráda zhostí jakékoliv sexuální hry, praktiky, či změny rolí a věku. Proměňuje se na vzornou studentku vysoké školy, která svůj pokoj sdílí se svými spolubydlícími, v neposlušnou holku, která nechce poslouchat. Až potud by to bylo v pořádku, kdyby se jednoho dne na livechatu nesetkala s mužem, jehož přezdívka je RalphMA35. Tento tajemný muž, který nikdy na kameře neukáže více než svůj stín, při každém jejich “sezení” překračuje hranice a vypadá to, že tento muž bude mít problém. Velký problém.

Ale problém nemá jen tento muž s tajemnou tváří. Problém má i Deanna. Ta totiž již tři roky nevyšla ze svého bytu v 6E. Dokážete si představit, že tři roky svého mladého života byste dobrovolně strávili na 84m2? Já tedy ne, ale kdybych měla stejnou vášeň vraždit jako má Deanna, tak se asi také raději nechám dobrovolně každý večer zamykat. Jediný s kým Deanna přijde do styku je balíkář Jeremy Bryant, se kterým mluví skrze dveře.

Jednoho dne se ale vše změní. Deanna sebere veškerou odvahu a po třech letech dobrovolně vychází mezi lidi. Co jí k tomu dovedlo? Jaké to pro ní bude po třech letech na čerstvém vzduchu, mezi lidmi? Co když je bude chtít všechny pozabíjet? Co když její touhy budou silnější než ona sama a svým představám se poddá?

Deanna se mi stala po celé čtení osobou mně blízkou. Byla mi sympatická, i přes všechny své vraždící stavy. Každý jsme nějaký. Navíc se v příběhu můžeme seznámit i s Deanninou minulostí, kterou by nejraději vymazala ze své hlavy. Máme tak možnost pochopit. Já jsem navíc důvěřivá, takže jsem celou dobu doufala v to, že Deannu něco změní.

Někomu by se možná mohlo zdát, že je kniha jasně nalinkovaná již od prvních stránek, ale já si myslím, že když začneme do příběhu hlouběji pronikat, tak že se nám v hlavě chytře rozvine příběh dál a že nám veškerý následující děj přijde naprosto samozřejmý.

Ačkoliv se jedná o thriller s prvky erotické literatury, tak mi erotika nevzala vítr z plachet, nemusela jsem se červenat a slova užitá v knize mi naprosto seděla do příběhu. Navíc je tato kniha tak čtivá, že jsem jí nemohla odložit dříve než po dočtení poslední stránky, a to je u mě co říct, protože poslední dobou se mi nejednou stalo, že jsem při čtení nevědomky zavřela své oči a otevřela je až po chvíli.

Obálka knihy je skvělá. Díky její červené barvě, obálka přímo bije do očí a až po chvíli si člověk uvědomí, že z pozadí se snaží dostat silueta nějaké ženy. A přesně to, co tato obálka slibuje, to čtenář dostane.

Tuto knihu bych doporučila všem, kteří mají rádi napětí a pro které není erotika v příběhu až tak moc důležitá.