Helen Fielding: Bridget Jonesová: S rozumem v koncích

Nakladatelství: XYZ
Rok druhého vydání: 2014
Počet stran: 364
Překlad: Barbora Punge Puchalská

Už jsem se zase dala zlákat svou oblíbenou Bridget. Když jsem si nedávno po několika letech znovu přečetla Deník Bridget Jonesové, muselo následovat i jeho pokračování, Bridget Jonesová: S rozumem v koncích, ačkoliv jsem ho již také jednou kdysi četla. V současné době jsem rozečetla třetí díl - Láskou šílená, a proto jsem si musela jsem předtím připomenout sebemenší detaily zajímavého a občas politováníhodného (díky neustálým trapasům) života jedné single třicátnice.

V prvním díle Deníku Bridget Jonesové jsme se setkali se všemi lidmi, kteří se nachází i v díle dalším, který na ten první navazuje. Pro tentokrát Bridget začíná své vyprávění 27. ledna. Budete se možná divit, ale nyní bez jakéhokoliv novoročního předsevzetí, i když s váhou stále jako na houpačce, je Bridget na začátku příběhu štastná. Abnormálně štastná. Proč? Za její štastný upřímný úsmev totiž může láska.

Bridget se dala dohromady s Markem Darcym. Mark je na ní hodný, miluje jí takovou jaká je, tráví s ní spoustu volného času, ale… Bridget nemá však zdaleka vyhráno. To, co se jí na první pohled mohlo zdát zcela normální, její přátelé a její zamilovaná zatemnělá mysl, se jí to snaží vyvrátit. Proč jí Mark ještě nepozval k sobě domů? Proč tráví tolik času v práci? Proč chodí na večeře s tou vychrtlou a ke všemu nádhernou Rebeccou? Proč jí přijde, že s ní Mark tak trochu cvrliká? Copak jí snad tahá za nos?

Neotřelý humor typický pro tuto spisovatelku a její nejznámější ženskou postavu nás provází i pokračováním Deníku Bridget Jonesové. Do toho navíc zažijeme i několik, dalo by se říci skoro děsivých okamžiků. Jeden z nich nastane, když si Bridget vyrazí se svou kamarádkou Sharon do Thajska. Pro někoho by to mohla být dovolená snů, ale ne však pro Bridget, která je neprávem a zcela nepřipravená, poslána do místního vězení. Proč? Kde se stala chyba?

Do všech důležitých i nedůležitých problémů se navíc zase do Bridgetina života snaží dostat nenapravitelný proutník Daniel Cleaver. Nebo se snad konečně přece jen dal na cestu poklidným životem bez nespočtu dalších milenek?

S rozumem v koncích můžeme s Bridget prožít opět rok jejího života. Můžeme blíže poznat její práci v televizi, prožít s ní nezapomenutelné setkání s jejími přáteli Sharon, Jude a Tomem a můžeme s nimi prožívat jejich bolehlavy z příliš propitých a probouřených večerů.

Bridget, i přesto, že snad možná našla toho svého pravého, díky kterému třeba někdy přijde o nálepku starší single dámy a zařadí se tak mezi nafoukané ženáče, kteří jsou ve svazku manželském jako ryba ve vodě, si musí to své místo pod sluncem vydobýt. Podaří se jí to? A kolik trapasů jí během roku zase čeká? V tomto díle rozhodně víc než v tom předešlém. Mnohdy jsem se červenala daleko víc než Bridget, která prostě v případě nastalého trapasu, z něj umí vybruslit s grácií, která je vlastní pouze jí. A proto jí lidé milují. Ona je totiž svá.

Stejně jako první díl, byl i tento převeden na filmová plátna. A to roku 2004. Herecká obsazené zůstala stejná jako v předchozím díle. Kniha je sice kniha, ale tyto dva filmy jsou pro mě výjimkou a filmy se mi líbí stejně jako knihy. Bridget je prostě Bridget, ať již jako ta, kterou si můžeme představit sami a nebo ta, která na nás kouká z obrazovky.

S rozumem v koncích mám raději než první díl. Hlavně z toho důvodu, že již vím, do čeho jdu, postavy už mám trochu “přečtené” a stačila jsem si je oblíbit již dříve. Tak jsem zvědavá, co mi přinese třetí pokračování, Láskou šílená.

Mé hodnocení: 60%

Diskusní téma: Helen Fielding: Bridget Jonesová: S rozumem v koncích