Martina Wolfová: Dotkni se osudu

Nakladatelství: Metafora

Styl psaní spisovatelky Martiny Wolfové bych po přečtení její první knihy, Prokletí ohně, přirovnala k zahraniční spisovatelce Barbaře Erskinové. V Prokletí ohně se mi líbilo spojení přítomnosti s minulostí, což mělo za následek to, že knihu jsem měla přečtenou za jedno odpoledne. Když jsem dočetla poslední stránku, začala jsem být zvědavá na to, co dalšího si pro nás autorka připraví a zda-li mě její budoucí kniha osloví stejně jako ta první.

Po dvou letech čekání jsem se dočkala. A ne jen jedné knihy, ale hned dvou najednou. Další kniha, která autorce vyšla, se jmenuje Dotkni se osudu a na ní volně navazuje Zázračná esence. Pro mě mají obě knihy jednu nevýhodu, a to tu, že obě vyšly pouze v elektronické podobě. Já mám raději knihy papírové, které mohu očichat a osobně se s nimi pokochat. Svůj předsudek jsem ale překonala z toho důvodu, že se jedná o knihy, na které jsem dlouhou dobu čekala. Takže i kdyby byly napsány ručně, nenechala bych se o ně ošidit.

Hlavní postavou je mladá slečna Saffron, která bydlí ve společné domácnosti se svou vypočítavou matkou Sarah a babičkou Abigail, která Saffron nenazve jinak, než “dítě satanovo”. Proč? Je to prosté, Saffron má totiž jeden obrovský dar, a tím darem je uzdravování. Právě toho využívá ve svůj prospěch její matka, která si dělá tajnou finanční zásobu. Takže pro Saffron je její dar utrpením, ačkoliv o nějakých věcech nemá ani tušení.

Saffron mi byla sympatická, ale strašně mi vadilo, že sebou nechala vláčet a dovolila, aby s ní její matka manipulovala. Ano, je to její matka, ale která matka by se ke své dceři dokázala zachovat tak jako kolikrát ta její? Změní se někdy matčino chování ke své jediné dceři? A dostane se Sarah nějakého trestu?

Příběh začíná nabírat na intenzitě, když se objeví Nakir. Nakir je padlý anděl, kterého nemá Saffron okem spatřit. Má jí pouze vstupovat do hlavy a pomoci s nějakými rozhodnutími. Ale Saffron na něj působí jako magnet. Takže se stane to, co je předvídatelné již od prvního okamžiku, kdy se s Nakirem setkáme…

Díky němu se také dozvíme o postavě jménem Mary. Kdo je to a co má Mary společného se Saffron?

Musím se přiznat, že jsem od této knihy čekala více. Těšila jsem se na příběh, kde bude spjatá minulost se současností. Toho se mi dostalo. Ale co mi do příběhu nesedlo, byla postava padlého anděla. Nakir mi prostě do příběhu nesedl a celou dobu mi tam přišel jako někdo, kdo je navíc. Možná to je jen jeden z mých dalších předsudků, protože jsem do současných dnů ještě pořádně nepřišla na chuť fantasy literatuře.

Na druhou stranu - knihu jsem měla přečtenou za jeden večer. Byla to pro mě oddechovka, u které jsem mohla na chvíli vypnout a nemusela u ní moc přemýšlet. Takže pokud budete hledat něco, kde se budete moci seznámit i minulostí, která je pro příběh důležitá, nebude vám vadit ani fantasy zakomponované v příběhu, tak vám tuto knihu doporučuji.

Ale i přesto, že mi kniha tentokráte nesedla, si nenechám ujít ani její volné pokračování s názvem Zázračná esence. Už jen z toho důvodu, abych věděla, co bude dál.

Mé hodnocení: 70%