Meagan Francisová: Šťastná máma

Nakladatelství: Noxi

Počet stran: 144

Překlad: Kateřina Orlová

Když jsem byla před čtyřmi lety těhotná, prostudovala jsem spoustu chytrých knih, abych věděla, jak ten můj malý poklad, který si nosím pod srdcem, roste. Knihy mě nepřipravily na všechno. Nepřipravily mě na porod, na to, jak neuvěřitelnou lásku pocítím, když poprvé ten malý uzlíček spatřím. No a nepřipravily mě na to, jak být pro to malé stvoření tou nejlepší matkou a zároveň si zachovat alespoň malou část toho mého dřívějšího a bezdětného já.

Kdyby se mi kniha Štastná máma od americké blogerky a autorky o rodičovských příručkách Meagan Francisové dostala do rukou již před lety, mateřskou roli bych přijala s větším smyslem pro humor. Ale když jsem zjistila, že tato kniha vyšla, musela jsem si jí obstarat. Vůbec mi v tu chvíli nevadilo, že kniha je určena především novopečeným maminkám. Ale kdo ví, třeba se mi hodí někdy do budoucna.

Meagan Francisová je matkou pěti dětí. Pokud vás jako první (jako mě) napadlo:”Páni a to nepřišla o rozum?”, tak se nás v knize snaží přesvědčit o opaku. Obdivuji a soucítím s každou maminkou, která má více než dvě děti. Musí to být neuvěřitelně krásný zmatek. Stačilo mi, když jsem nedávno příbuzné hlídala její tři děti (dvojčátka holčičky a chlapce) a měla jsem doma i svou dcerku. Musím se přiznat, že jsem prostě nevěděla, zda-li mám oči pořád v důlcích a nebo jestli se mi stihly přesunout na záda a na celý zbytek mého těla.

Štastná máma, kniha, jejíž podtitul zní 10 tajemství spokojeného mateřství, nás v deseti bodech provede tím nejdůležitějším, co po porodu zajímá asi každou maminku. Kniha ale není určena pouze pro maminy, i tatínci si v ní naleznou své.

Úvod ke knize napsala Christine Carterová, která působí v Greater Good Sciene Center na Kalifornské univerzitě. Mě na knize naprosto dostaly nádherné ilustrace, které jsou v celé knize. Jsou jednoduché, ale tak pozitivně a hezky namalované, že prostě rozveselí i jakoukoliv citově rozházenou maminku v šestinedelí. Už jen ta obálka knihy lahodí nejen oku, ale i mým citům.

Každá z deseti kapitol obsahuje obecné popovídání k danému tématu, spoustu rad od autorky a jiných maminek a také testy, které si můžete udělat, pokud by se vám třeba stalo, že byste se na mateřské dovolené náhodou nudily (trocha ironie nezaškodí).

No, testy určitě musíme brát s rezervou, ostatně jako většinu knihy, protože tato kniha vyšla z pera americké maminky, kde mají zcela jiný přístup k mateřství, jak jistě víte. Ale základní myšlenka je pořád stejná: být co nejlepší maminkou a přitom být štastná. Pokud ale čekáte striktní rady a přesný návod co a jak dělat, tak vás asi tato kniha zklame. Je napsána se spoustou nadsázky a celkem dobře se u ní pobavíte a odreagujete.

Až budu chtít někdy podarovat nějakou těhulku ve svém okolí, určitě to bude touto knihou, protože vážnosti je v mateřství více než dost a na odreagování a srandu jaksi nemáme čas a necháváme je skoro na posledním místě.