Petr Morkes: Komisař Vrťapka školní diář 2014

Nakladatelství: Morkes s.r.o.
Počet stran: 184

Skvělá zpráva pro malé čtenáře, kteří jsou školou povinní. Každému z nich se do jejich školní výbavy hodí nějaký diář na zapisování úkolů a důležitých poznámek. A pokud mají rádi věci, které jsou trochu odlišné od ostatních, můžou se zaradovat, protože jsem právě jednu takovou věc objevila. Do rukou se mi dostal úžasný diář určený právě pro ně. Jmenuje se Komisař Vrťapka školní diář 2014. A hned na úvod vám musím říct, že tento diář je jiný než ostatní.

Petr Morkes je český ilustrátor, spisovatel a komiksový kreslíř. Narodil se 14. prosince 1973 v Hradci Králové. V roce 2000 absolvoval na Fakultě architektury ČVUT v Praze a následně pokračoval studiem na katedře animované tvorby pražské FAMU. Je autorem postavičky psího detektiva komisaře Vrťapky, který je hlavním hrdinou jeho knih a detektivních komiksů. Tato postavička vznikla v roce 2003. Petr Morkes je ilustrátorem několika dětských časopisů.

S komisařem Vrťapkou jsme se mohli setkat již při řešení několika jeho případů. Můžeme ho také vídat na stránkách časopisu Mateřídouška. A již několikrát po sobě jsme měli možnost pořídit si jeho diář pro konkrétní školní rok. Vrťapka - nebojácný, veselý, chytrý psí detektiv, jehož detektivní kancelář sídlí v městečku Psí Lhota. Má několik svých dobrých přátel, kteří mu v řešení případů pomáhají a kteří jsou zároveň i jeho kamarádi do pohody a nepohody.

Jak jsem již na začátku zmínila - tento diář je jiný. S tímto diářem se děti nudit rozhodně nebudou. Nejen že je na první pohled zaujme jeho barevná obálka, která přímo vybízí k tomu, abychom diář otevřeli a prolistovali, ale během celého školního roku máme možnost pomoci Vrťapkovi při jeho další pátrací akci. Diář má velikost A5, takže se vejde do každé školní aktovky či batohu. V diáři nalezneme rozvrh hodin, můžete si zaznamenat vaše pátrací schopnosti, představí se vám Vrťapka, a Hermína. Pokud máte nějaké fotky, které nosíte při sobě, diář nezapomíná ani na toto a na vaše fotografie čeká připravená stránka, která přímo láká k tomu, abyste nějaké přidaly. Nechybí ani důležitá telefonní čísla, seznam prázdnin a státních svátků, můžete si poznamenat narozeniny všech kamarádů a celé rodiny do připravené tabulky a pokud si zrovna nebudete moci vzpomenout, kdy má třeba babička svátek, můžete si to vyhledat v seznamu jmen a hned budete v obraze. A je toho daleko víc - pan Morkes myslí i na bezpečné surfování na internetu.

Diář začíná 1. září 2013 a končí 31. srpnem 2014. Na začátku každého měsíce je napsán detektivní horoskop pro malého pátrače konkrétního znamení zvěrokruhu. Tento horoskop se mi na diáři hodně líbí. Celý diář je navíc ještě obohacen krásnými ilustracemi od Petra Morkese. Myslím, že nejen školáci tento diář ocení. U nás doma ho ocenila i má tříletá dcerka, která bez něj nedá ani ránu a každý večer s ní tato kniha putuje do postele. A přitom je diář určen dětičkám od šesti let.

Diskusní téma: Petr Morkes: Komisař Vrťapka školní diář 2014