Theresa Cheungová: Spatříš svoje anděly

Počet stran: 296
Překlad: Věra Klásková

Věříte na věci mezi nebem a zemí? Já ano. Myslím si, že nějaká vyšší moc nám pomůže vstát a jít dál pokaždé, když už nevíme kudy kam. V dnešním, uspěchaném světě se spousta z nás upíná na tyto vyšší moci. Ať již k různým léčitelům, k meditacím, k malováním mandal a nebo k andělům. Hlavně andělé se totiž v poslední době dostávají do popředí a jejich oblíbenost stále stoupá. Jen si zkuste třeba do nějakého internetového vyhledávače zadat slovo anděl a uvidíte, jaké množství informací se vám ukáže.

O andělské tematice jsem toho již spoustu četla a slyšela. Když jsem ale viděla obálku knihy britské spisovatelky Theresy Cheungové, Spatříš svoje anděly, natolik mě uchvátila, že jsem jí prostě musela mít doma.

Theresa Cheungová je uznávanou odbornicí na paranormální jevy a duchovní růst. V této oblasti již napsala téměř dvě desítky děl, přičemž se některé z nich staly světovými bestsellery. Její knihy jsou rovněž překládány do dvaceti jazyků. Já jsem se ní však poprvé seznámila právě prostřednictvím již zmíněné knihy.

Nejedná se zrovna o odpočinkové čtení, které můžeme číst pro odpočinek. Tato kniha totiž vyžaduje naši koncentraci a soustředěnost. Spatříš svoje anděly je rozdělena na šest částí. Je na tom skvělé to, že tyto části nemusíme číst postupně jak jdou, ale můžeme je čísle dle libosti, dle naší momentální nálady.

Kniha je započata úvodem, ve kterém nám Theresa vypoví svůj životní příběh a hlavně nám objasní, jak se ona sama dostala k nadpozemským věcem. Theresa se totiž narodila do spiritualistické rodiny a již odmala netoužila po ničem jiném, než spatřit nějaké znamení něčeho nad námi. Jenže jak to tak většinou bývá, když po něčem toužíme strašně moc a pořád čekáme, kde se něco takového objeví, tak jsme většinou neúspěšní a vůči takovýmto věcem slepí. Therese se “poštěstilo” až poté, co byla na pokraji svých sil, nevěděla jak dál a v tento čas již pomalu přestávala věřit na různé nadpozemské věci… Přišlo jí znamení, které jí zachránilo život.

V první části knihy se seznámíme s božskou historií a posvátným tajemstvím andělů. Některé anděly se naučíme znát jménem a je nám i předložen jejich popis. V historické části čerpá Theresa z historických pramenů, které nám pak v závěru knihy uvádí. Takže pokud by pro vás nějaká historická část byla příliš stručná, můžete si pak počíst i v dalších knihách, ze kterých autorka čerpala. V této části se mi líbilo, že historii andělů spisovatelka nepopsala jen tak historicky, ale že zde zapojila i příběhy spisovatelů (například J. R. R. Tolkiena), malířů a nebo třeba příběh Jany z Arku.

Ve druhé části se dozvíme, jak vidíme anděly v dnešní době. V této části se nám také naskytují rozmanité příběhy obyčejných lidí, kteří Therese své zážitky poslali. Některé z nich se zdají být dosti neuvěřitelné a některé mi vykouzlily úsměv na rtech. Díky těmto příběhům je kniha nejen jakýmsi rádcem jak se andělským bytostem otevřít, ale i takovou sbírkou příběhů lidí, kteří již nějakou zkušenost mají.

Další část je už taková více teoretická, jmenuje se Jak uvidět anděly. Protože podtitul knihy zní: Jak přilákat nebeské bytosti, které nás uzdravují, vedou a inspirují, tak se dala tato kapitola čekat. V ní nám Theresa krok za krokem radí, jak se na “to” připravit a jak postupovat dál. V další části se hodně probírají naše sny, jakou mají spojitost s naší minulostí, přítomností a popřípadě s budoucností.

Mně osobně nejvíce zaujaly kapitoly pět a šest. V nich se dozvíme o každodenních zázracích a božských rozmanitostech. Každodenními zázraky se zde myslí různá drobná “znamení”, která nám pomohou náš den udělat hezčím, bezstarostnějším. Stačí mít jen otevřené oči a koukat se kolem sebe. V závěrné kapitole jsou pak sepsány známé i méně známější citáty a básně o andělech. Ty pocházejí z pera buďto známých klasických spisovatelů a nebo od různých anonymů. Najdeme zde také významy různých andělů a jejich léčitelské schopnosti.

Jsem ráda, že jsem si tuto knihu přečetla, protože jsem si díky ní rozšířila své obzory co se andělských bytostí týče. Víc než samotný návod na to, jak anděly přivolat a vidět, se mi líbily skutečné rozmanité příběhy lidí, kterým se opravdu něco “vyššího” stalo. Právě tyto příběhy ve mně vyvolaly takový hezký hřejivý pocit. Myslím si, že právě o to spisovatelce šlo - otevřít se a vnímat svět kolem nás.

Mé hodnocení: 80%