Mark Frost: Paladinovo proroctví - probuzení

Co všechno v sobě ukrývá Paladinovo proroctví? Odpověď na tuto otázku nám pomůže poodhalit kniha, která vyšla z pera samotného tvůrce kultovního seriálu Twin Peaks. Jedná se o mystery thriller, který v nejbližších dnech vydá nakladatelství Jota.

Hlavním hrdinou jeho knihy Paladinovo proroctví je patnáctiletý Will Melendez West, který momentálně žije se svými rodiči pár měsíců v Ojaiu v jižní Kalifornii. Jeho rodiče, Jordan a Belinda, jsou vůči Willovi tajemní. Každých osmnáct měsíců se po zabydlení stěhují někam jinam a po Willovi chtějí, aby ve škole nevybočoval z průměru. Proč? Co je k tomu vede? Utíkají snad před něčím? Je na Willovi snad něco zvláštního?

Důležitá je ukázněná mysl.
Will si o sobě myslí, že je normální dospívající chlapec, který se řídí otcovými pravidly, která pro něj osobně vytvořil. Pravidel je celkem devětadevadesát a ať se to Willovi líbí nebo nelíbí, když něco dělá, vybaví se mu konkrétní pravidlo. Vše je do  úterního rána s datem sedmého listopadu normální, ale poté, co se vydá na cestu do školy je něco jinak. Začne ho sledovat tajemná černá dodávka a když před ní utíká, klade si spoustu otázek, avšak ani na jednu z nich neumí nalézt správnou odpověď. Možná, že odpovědi na jeho otázky by mu mohla pomoci zodpovědět profesorka Lillian Robbinsová, která působí v Centru integrovaného studia  ve Wisconsinu. Will totiž, ačkoliv se vůbec nesnažil, při inteligenčním testu, který psali ve škole, získá nejvyšší počet bodů v historii a profesorka Robbinsová se na jeho současné škole ocitá z důvodu, aby mu nabídla studium na této škole.

Po návratu ze školy Will zjistí, že jeho matka není už tou co bývala, je na ní něco jiného. Proč se najednou jeho matka chová jakoby to ani nebyla jeho matka? Proč má pocit, že je s ní něco jinak, v nepořádku?

Otevři dveře a probuď se.
Když se věci okolo něj začnou dramaticky měnit a začne se bát nejen o svůj život, Will se rozhodne pro změnu a prchá na tuto, ne příliš známou školu. Zde potkává své čtyři přátelé a zároveň spolubydlící. Zde však také začne brzy zjišťovat, že není jako ostatní studenti a že se s ním děje něco zvláštního. Co před ním však skrývají ostatní studenti? A co se stalo s jeho milovanými rodiči? Uvidí je ještě někdy?

Paladinovo proroctví je knihou velmi bohatou na postavy. Setkáme se zde s lidmi, kteří nějakým způsobem zapadají do Willova příběhu. A kdo ví? Třeba zjistí, že jsou si v něčem podobní. Vyprávění v přítomném čase skvěle doplňují již zmíněná pravidla Willova otce. To příběh velmi oživuje a já se při čtení do dalších řádků knihy zabořila se stále větší zvídavostí a dychtivostí a měla jsem pouze jediný cíl - dozvědět se co nejvíce a přijít na kloub kladeným otázkám.

Ačkoliv je kniha určena pro čtenáře nad deset let, tak její věková hranice není omezena. Příběh bude bavit jak dospívajícího čtenáře, tak i dospělého. Rozhodně  se při čtení nebudete nudit, protože jste během  prvních stránek vtaženi do příběhu a máte potřebu číst dál.

Ale i přesto mám jednu výhradu. Paladinovo proroctví - probuzení mi totiž neodpovědělo na několik otázek, na které si budu muset nějakou dobu počkat. Do budoucna se od Marka Frosta totiž můžeme dočkat pokračování s názvem Paladinovo proroctví - Aliance. Už aby to bylo! Pokračování si rozhodně nenechám ujít.

Nakladatelství: Jota
Počet stran: 400
Překlad: Jan Kozák